top of page

מעייף להיות עייף


אני לא יודע מה אתכם, כשאני עייף אני נהיה מאוד יצירתי בלא לעשות כלום. לדוגמא נתקע בפייסבוק. ועוד דבר מפתיע אני פתאום רעב לעוד משהו קטן, כמה דקות אחרי שאכלתי את המשהו קטן הקודם. ברור שאני פחות מרוכז. אההה ועצבני כך שלא כדאי להתקרב אלי.


בקיצור לא כייף להיות עייף ואולי גם לא צריך.

הלוואי והיינו מתעייפים פיזית. אם היינו עובדים בשדה היינו ישנים טוב. לשמחתנו אנחנו לא עובדים בשדה ולצערנו לא ישנים טוב בלילה.


רוב הזמן אנחנו יושבים מול מחשב או לחלופין עם הטלפון ללא תנועה ובינתיים המוח מתחמם בניסיון לעבד (או לפחות לא לאבד) מידע שמגיע אליו במהירות וכמות מסחרית של מיילים, וואטסאפים, טויטרים... בערב אפשר סוף-סוף "לנוח" ולראות לפני השינה משהו בנטפליקס. כך נוצרת ומצטברת עייפות מנטאלית. וכמובן גם מסטרס.


דאגות, מחשבות טורדניות ועומס מספיקים כדי להכניס אתנו לסטרס שמפעיל את מערכת העצבים הסימפתטית האחראית להישרדות שלא מבדילה בין הנמר שעומד מולנו למינוס בבנק בגלל יוקר המחיה.

כולם יודעים שלא בריא לחיות בסטרס, זה גם מעייף מאוד, אבל לא כולם מבינים עד כמה הם במתח.


מטופלת בקליניקה התלוננה על הכאב שהופיע בכתפיים אחרי חמש דקות של הרפיה. פרדוקס. ההרפיה לא יכולה לגרום לכאב, אלא להוריד את רמת המתח בגוף וכמות אדרנלין שבין היתר מטשטש את תחושת הכאב. אני מאמין שכאב הוא סימן בשפה של הגוף שאומר לנו ואולי אפילו צועק שיש בעיה אבל אנחנו עסוקים מדי בהישרדות כדי לשמוע אותו. וחבל.

רגע לא סיימנו. יש גם עייפות רגשית.

לא במקרה פחד, כעס, תסכול, עלבון (תמשיכו את הרשימה) נקראים רגשות מאמללים. הם גם מעייפים. אנחנו לא שמים לב כמה אנרגיה אנחנו מבזבזים על התעסקות בדברים שלא עובדים. כשמכונת כביסה מפסיקה לעבוד זה יכול לעצבן אבל אפשר להזמין טכנאי שאולי יגיע בחמישי הבא בין 10-16. כשאנחנו לא מסתדרים עם בני זוג, עם ההורים או אפילו ביננו לבין עצמנו במשך שנים ולפעמים עשרות שנים זה מעייף מאוד. גם אם ננסה להדחיק.


לסיכום עייפות כמו מינוס בבנק מייצגת חוסר איזון בין הכנסות להוצאות. כמובן חווית החיים בפלוס נעימה יותר. כדי לאזן בהוצאות כדאי לבדוק את שעות מסך, רמת המתח, יחסים עם אנשים קרובים, להפחית ברגשות שלילים ולהפסיק לאכול לעצמכם את הראש - זה משמין ולא יעזור.

בהכנסות אם יש צורך לשפר את איכות השינה ולהוסיף הרפיה, גם תזונה משפיעה מאוד על רמת האנרגיה, לשתות מספיק מים, להקפיד על פעילות גופנית על בסיס יומי אני בעד יוגה אגב וכמובן לנשום.

40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page